понеділок, 1 січня 2018 р.

Технологія «Створення ситуації успіху»

Сутність технології «Створення ситуації успіху»


   Технологію, яка будується на окреслених ідеях А.Макаренка та В.Сухомлинського розробив та апробував Август Соломонович Бєлкін -російський науковець, доктор педагогічних наук, професор. Технологія в його редакції отримала назву «Створення ситуації успіху» У 1991 р. А.Бєлкін видав працю «Ситуація успіху: як її створити». 
Мета даної технології - упровадження у навчально-виховний процес школи такої педагогічної технології, яка була б націлена на те, щоб викликати у дітей почуття радості, забезпечити успіх у навчанні. Успіх - досягнення позитивних результатів, переживання стану радості, задоволення від того, що є результат, до якого особистість прямувала у своїй діяльності, або який збігся з її очікуванням, сподіванням.
Ситуація успіху - це те, що може організувати вчитель для успішного виховання і навчання учня, досягнення ним радості; це суб'єктивний Психічний стан задоволення наслідком інтелектуальної, фізичної або моральної напруги виконавця справи, творця явища. Про таку ситуацію розповідає у своїй книзі «Школа без невдах» У. Глассер
Головна мета діяльності вчителя - створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили. Для успішного застосування цієї технології педагог повинен володіти силою сугестивного впливу через мовні засоби педагогічної техніки, ставитися до дитини як до особистості, яка формується, розуміти її внутрішній світ, володіти емоційною культурою, мати психологічну компетентність.

Технологія «ССУ» звучить у таких висловлюваннях педагога: «У тебе неодмінно вийде...», «Саме ти і міг би зробити таку справу...», «Ось ця частина вийшла дуже добре!...»

Немає коментарів:

Дописати коментар