Едьютейнмент -технологія
Основними характеристиками едьютейнменту є:
- -
неформальна обстановка,
- -
позитивна атмосфера на «занятті»,
- -
відсутність строгих меж і заборон,
- -
мінімальний контроль з боку дорослого,
- -
урахування індивідуальних темпів діяльності,
- -
непередбачуваність прикінцевого результату,
- - можливість активного спілкування та
взаємного збагачення знаннями,
- -
формування пізнавального інтересу
Інструментарій едьютейнменту
Інтелектуальні та сенсорні ігри допомагають закріпити знання та використати їх на практиці, допомагають розібратись у властивостях об’єктів, отримати додаткову інформацію про них самостійно.
Спостереження – можливість бачити і відчувати зміни, аналізувати їх, виділяти закономірності, відокремлювати закономірності від поодиноких подій, робити висновки.
Спостереження – можливість бачити і відчувати зміни, аналізувати їх, виділяти закономірності, відокремлювати закономірності від поодиноких подій, робити висновки.
Демонстрація дослідів – метод спонукання інтелектуальної напруги, без якої не виникає пізнавальний інтерес. Досліди допомагають здивувати, простежити динаміку процесу, проаналізувати інформацію, зробити висновки, підтвердити або спростувати їх. Єдина умова ефективного досліду – не давати дитині готового способу вирішення проблеми. Важливо не тільки продемонструвати яскравий дослід, здивувати її, а й допомогти розібратись, чому отримано саме такий результат і показати яке практичне використання цього результату у повсякденному житті доступне дитині.
Дослідження – така форма роботи, яка базується на висуванні гіпотези та
організації її перевірки з обов’язковим формулюванням висновків. Дослідження можна виконувати навіть подумки, збираючи інформацію з різних джерел та перероблюючи її в голові, тобто на теоретичному рівні. Таке дослідження - це усвідомлене здобуття нових знань.
організації її перевірки з обов’язковим формулюванням висновків. Дослідження можна виконувати навіть подумки, збираючи інформацію з різних джерел та перероблюючи її в голові, тобто на теоретичному рівні. Таке дослідження - це усвідомлене здобуття нових знань.
Здебільшого дослідницьку діяльність дітей практики організовують в природі. Однак не менш корисні та цікаві дітям дослідження, наприклад, в математиці. Більш детально про класифікацію математичних досліджень ми розкажемо, знайомлячи з технологією І. Стеценко «Логіки світу».
Створення колекцій – доступний для дитини спосіб фіксації спостережень. Для дошкільника та молодшого школяра дуже важливо мати змогу потримати в руках об’єкт, який досліджується: листочок, квіточку, ґудзик, мушлю. Але створення колекції дозволяє не просто збирати об’єкти, а систематизувати їх за певною ознакою і обирати за певним принципом, щоб потім не поспішаючи простежити за тим як вони видозмінюються, помітити властивості, узагальнити, використати для подальших досліджень, наприклад, в математиці дослідження із виокремлення зайвого,знаходження спільної ознаки, встановлення числових закономірностей .
Моделювання явищ і процесів – доступний, наочний і образний метод
ознайомлення дітей з довкіллям. Він дозволяє роздивитися процес, зрозуміти суть явища, визначити принципи і умови, в яких він може діяти. Головне – пояснити дітям умовність моделювання, часткову схожість моделі з природним об’єктом або явищем.
Вправи на асоціації допомагають подивитись на звичне незвичним поглядом, побачити те, чого раніше не помічали, поглибити знання. Це улюблена вправа дітей: усі відповіді правильні (майже всі), але є необхідність пояснити чому дитина так вважає.
ознайомлення дітей з довкіллям. Він дозволяє роздивитися процес, зрозуміти суть явища, визначити принципи і умови, в яких він може діяти. Головне – пояснити дітям умовність моделювання, часткову схожість моделі з природним об’єктом або явищем.
Вправи на асоціації допомагають подивитись на звичне незвичним поглядом, побачити те, чого раніше не помічали, поглибити знання. Це улюблена вправа дітей: усі відповіді правильні (майже всі), але є необхідність пояснити чому дитина так вважає.
Дитяча стіннівка - колективний пізнавальний проект-підсумок тематичного
тижня, пролонгованого дослідження, звіт про екскурсію тощо. В його підготовці беруть участь педагоги, працівники закладу, діти, батьки та інші члени родин.
Створення дитячих мультфільмів засобами фототехніки, офісного друку, пластилінової анімації - груповий творчий проект.
Інтерактивна бібліотека - проект зацікавлення дитячою книгою, обміном
Віртуальні та реальні екскурсії допомагають дітям побачити те, що на власні очі побачити не завжди можливо, або просто не помічали.
тижня, пролонгованого дослідження, звіт про екскурсію тощо. В його підготовці беруть участь педагоги, працівники закладу, діти, батьки та інші члени родин.
Створення дитячих мультфільмів засобами фототехніки, офісного друку, пластилінової анімації - груповий творчий проект.
Інтерактивна бібліотека - проект зацікавлення дитячою книгою, обміном
Віртуальні та реальні екскурсії допомагають дітям побачити те, що на власні очі побачити не завжди можливо, або просто не помічали.
Міні-музеї є додатковою формою STREAM-освіти, допомагають розширити і
поглибити уявлення про довкілля, знайти приклади використання отриманих знань у повсякденному житті, є своєрідним результатом дослідницької діяльності. Прикладом такого міні музею можуть стати бізі-осередки «Сенсомоторик», «Логікоматематичний», «Електрик», «Досліджуємо звуки», які можуть бути і частиною сенсорного осередку, облаштованого за технологією К. Крутій «Стіни, що говорять».
поглибити уявлення про довкілля, знайти приклади використання отриманих знань у повсякденному житті, є своєрідним результатом дослідницької діяльності. Прикладом такого міні музею можуть стати бізі-осередки «Сенсомоторик», «Логікоматематичний», «Електрик», «Досліджуємо звуки», які можуть бути і частиною сенсорного осередку, облаштованого за технологією К. Крутій «Стіни, що говорять».
Немає коментарів:
Дописати коментар