ЯК АКТИВІЗУВАТИ РОБОТУ УЧНІВ НА УРОЦІ



 Як  активізувати роботу учнів на уроці
  (Практичні інструменти для вчителя)

Як можна урізноманітнити заняття? Створювати завдання, враховуючи захоплення вашої цільової аудиторії! Як щодо коміксів? Вони вже стали невід'ємною частиною культури, а діти з захопленням стежать за цілими «віртуальними всесвітами» (DC і Marvel). Уроки з використанням коміксів – освітній тренд, який точно сподобається вашим вихованцям
1. Комікси
Чим корисні комікси? 
1.    Полегшують розуміння навіть дуже складних тем.
2.    Візуалізація (більшу частину інформації людина сприймає очима: навіть якщо дитина відволіклася чи замислилася, то зможе зрозуміти суть теми, поглянувши на зображення).
3.    Мають захопливий сюжет.
4.    Підходять для повторення матеріалу.
5.    Розвивають логіку та творче мислення дітей.
Рекомендації щодо використання коміксів на уроках:
1.    Якщо ви створюєте комікс уперше, то спочатку розробіть детальний сюжет. Якщо маєте натхнення та досвід, можете спробувати зімпровізувати.
2.    Проводьте заняття такого формату НЕ частіше 1 разу на тиждень.
3.    Періодично обговорюйте з дітьми сюжети, які презентували на попередніх заняттях із використанням коміксів.
4.    Наприкінці заняття учням варто поставити декілька запитань за змістом коміксів. А щоб звичайне опитування зробити трішки веселішим, можете проводити його у форматі гри: кидайте учням м’який м’яч та ставте запитання. Це розважить школярів та підвищить їхній рівень сприйняття інформації. 
Приклади використання коміксів на заняттях
Математика. Візуалізувати математичні закони і закономірності, а потім довести теорему – все це можна подати у вигляді коміксу. Наприклад, покажіть діалог учня/учениці з видатними математиками, які пояснюють складні для розуміння теми.
Українська мова. У вигляді коміксів можна візуалізувати крилаті вирази та фразеологізми, навіть синтаксичні правила, правопис префіксів чи складних слів! Можна показати історію героя, який допомагає іншим позбутися вживання калькованих слів. Ще можна роздрукувати комікс, а потім розрізати зображення та попросити школярів розставити частини у правильній послідовності, щоб вийшла логічно побудована історія. Або ж створити комікси з пропущеними словами, які діти мають відновити.

2. Виступи у форматі TED

Хочеться сучасно, яскраво, презентабельно? Та ще й так, щоб не втратити сутнісних речей? Щоб був прямий зв’язок із життям? І щоб було універсально – незалежно від специфіки навчальної дисципліни? Щоб драйвило всіх: і вчителів, і дітей, і батьків? «Ідеї, варті поширення», «мистецтво, яким може оволодіти кожен» – ось гасла виступів у форматі TED.
Технологія, розваги, проєкти.
1.Підготовчий етап (листопад)
-         Зацікавити, показати зразок виступу, відео.
2. Організаційний етап  (грудень)
                -   не пропонувати готових тем;
                -  рекламна компанія.
3. Підготовка виступу ( січень)
                     -переробляти, удосконалювати;
                     - визначити часові рамки.
                     -історії із життя;
                      - новизна;
                      - презентація.
4. Етап виступу (березень)
                      - загальношкільний;
                       - запрошення
                      - прорефлексуйте з дітьми
                    
3. Трикутник Волта Діснея. Артбук
Ми живемо в надзвичайно інформаційно насичений час. Як дітям розібратися в цьому шквалі інформації? Насамперед, вчитися аналізувати інформацію, дивитися «за межі коробки» і робити власні судження. Але як саме це зробити? Навчати думати новими способами, показувати варіанти і давати свободу творчості без осуду. Вправи «Трикутник Волта Діснея» та «Артбук однієї теми» cтануть хорошим тренуванням критичного та креативного мислення і допоможуть по-новому поглянути на звичне.
Роберт Ділс  (психолог) описав у книзі «Стратегія геніїв». Дія відбувається у вигляді рольової гри, Гра розвиває критичність мислення , емпатію  та вміння вести дискусію. Підходить для різних вікових груп
Мрійник, реаліст і критик.
 Коли вчитель дає тему для міркування, то мрійник
починає фантазувати, а реаліст і критик шліфують його ідею.
Артбук  - для проектної роботи. Діти самостійно підшукують інформацію заданою вчителем. Вивчають тему з усіх боків. Зручно використовувати на інтегрованих уроків.
5.     Настільні ігри
Використання ігор в освітньому процесі.
-         Ідея (визначає тему)
-         Мета (що нового дізнаєшся? Що навчить?)
-         Суб'єкт навчання (вік і кількість дітей)
-         Механіка гри, алгоритм  (картки, кубики, фішки…)
-         Правило гри
В основу гри кладемо ТАКСОНОМІЮ БЛУМА (створення, оцінювання, аналіз, застосування, розуміння, знання).
6.     Ментальні мапи та логічні схеми.
Якщо ми хочемо сприйняти, запам'ятати інформацію, то створюємо у вигляді списків, таблиць, текстів. Але для нашого мозку краще коли інформація знаходиться у вигляді схеми,
Ментальні мапи використовують для навчання, презентацій, лекцій, конспектів, підготовки матеріалу, складання списку справ.
                  
7.     Квести.
Квест (від англ. Quest – «пошук») – інтерактивна гра з сюжетною лінією, ceнс якої полягає у поетапному вирішенні різних головоломок і логічних завдань. Ця інтелектуальна розвага з кожним роком завойовує все більшу популярність у нашій країні. Її полюбляють і діти, і дорослі. Тому квест в межах уроку з будь-якого навчального предмету точно сподобається школярам, головне вдало дібрати сюжет, який би відповідав віковим особливостям учнів.
  Будь-який тип квесту можна провести як у класі, в коридорах школи, так і на шкільноиу подвір'ї.
1.     Квест із записками чи записами
2.      Квест із мапою
3.      Веб-квест
Використання квестів на уроках не тільки впливає на зростання мотивації учнів, а й забезпечує відмінне тренування логіки, пам'яті та кмітливості. Така командна форма роботи чудово згуртовує клас. Крім того, захопливий сюжет такого тренування-пригоди та динамічність забезпечують гарний настрій і яскраві враження. 
8.     Уроки толерантності.
В основі інклюзивного навчання лежить принцип рівного включення всіх дітей у навчальний процес. Тобто забезпечення всіх рівним доступом до якісної освіти, включно з дітьми з особливими освітніми потребами. Важливо, щоб така рівність стала цінністю для самих учнів. Уроки толерантності стануть тим інструментом, який допоможе розвивати в учнів лідерство й емпатію відносно інакшості.
               Техніка «Ярлики»
 - розповідь ( про різноманітність людей, свободу, колір шкіри, унікальність, з обмеженими властивостями)
- емоційна вправа (як ставиться до таких людей )
-обговорення ( стань на їх місце, як би ти себе відчував)
8. Словесні аналогії
Словесні аналогії доцільно використовувати на уроках з будь-якого навчального предмета, коли ви пояснюєте учням навчальний матеріал. Вони здатні миттєво викликати в уяві дітей яскраві образи. Ось тому й допоможуть вашим учням не лише запам’ятати нові поняття на уроці, а й усвідомити їхні зв’язки з уже набутими знаннями. Як навчати дітей робити словесні аналогії?
9.Рефлексія на уроці
Чи знаєте ви, скільки думок виникає в нашому мозку щогодини, щодня? За оцінками експертів, розум генерує від 60 до 80 тисяч думок на день. Це в середньому понад дві з половиною тисячі думок на годину. Неймовірно, правда? Цікаво, а яку кількість думок, пов’язаних з темою уроку, генерує мозок дитини протягом 45 хвилин? Як перевірити, чи отримав учень відповідь на своє запитання, яке виникло під час оголошення теми та мети уроку? Один зі способів отримати відповіді на ці запитання — провести рефлексію.
Правильна рефлексія на уроці, розвиває :
-         навички навчатися;
-         навички письма, мовлення;
-         критичне мислення;
-         навички планування;
-         відповідальність
Види рефлесії, якими повинен користуватися вчитель:
-         Навчальний дайвінг;
-         однохвилинне есе;
-         мапи тіла;
-         ескізна рефлекія (скетч -рефлексія)

 Для тих, хто зацікавився цією інформацією є онлай – курси «Бери і роби»









Немає коментарів:

Дописати коментар